koktajl

Testy pokarmowe

W styczniu postanowiłam zrobić testy na nietolerancje pokarmowe.
Już w listopadzie 2016 zrezygnowałam z glutenu, ze względu na Hashimoto (możesz poczytać o tym tu). Już po dwóch tygodniach po odstawieniu glutenu czułam się lepiej. Lżej. Miałam więcej energii. Mniej się denerwowałam.

O testach dowiedziałam się od dietetyka. Zrobiłyśmy test z krwi kapilarnej.
Na czym polega test na nietolerancje pokarmowe? Ja skorzystałam z testu FoodDetective. Postępujemy według instrukcji - są cztery różne fiolki z roztworami, jeden roztwór łączymy ze swoją kroplą krwi, rozprowadzamy na blaszce. Potem kolejny roztwór. Płuczemy blaszkę itd itp... Czekamy jakiś czas. Całe badanie trwa ok 30 minut.
Na koniec na blaszce, na której rozlany był roztwór, pojawiają się zabarwienia. Są to ponumerowane wgłębienia - jeśli wystąpiła nietolerancja to wgłębienie jest zabarwione. Są trzy odcienie niebieskiego - im bardziej intensywny kolor tym większa nietolerancja.

Jakie produkty?
W teście podstawowym (koszt ok 400zł) jest 46 produktów:
owies, pszenica, ryż, kukurydza, żyto, pszenica durum, gluten, migdały, orzech brazylijski, orzech nerkowca, herbata, orzech włoski, mleko krowie, jajko, kurczak, jagnięcina, wołowina, wieprzowina, mieszanina ryb białych, mieszanina ryb słodkowodnych, tuńczyk, mieszanina skorupiaków, brokuły, kapusta, marchew, por, ziemniak, seler, ogórek, papryka, mieszanina roślin strączkowych, grejpfrut, melon, orzeszki ziemne, ziarna soi, kakao, jabłko, czarna porzeczka, oliwki, pomarańcza i cytryna, truskawka, pomidor, imbir, czosnek, grzyby, drożdże.

Co wyszło u mnie?
Owies (delikatnie), pszenica (dość mocno), pszenica durum, mleko krowie (dość mocno), jajko, seler (delikatnie) oraz imbir (delikatnie).

IMG 20170412 102628 1024x1024 Testy pokarmowe


Co dalej?
Kiedy wiemy już czego nasz organizm nie toleruje, czas na rozpisanie diety. Każda dieta dla każdego powinna być rozpisana indywidualnie.
Przyznam, że po zapoznaniu się z wynikami testu nie od razu zrezygnowałam z produktów mlecznych. Mleko zamieniłam na mleko ryżowe i migdałowe, natomiast nadal podjadałam sery i masło. Pieczywo piekłam sama lub kupowałam bezglutenowe lub żytnie.
Dokładnie miesiąc temu zrezygnowałam z produktów mlecznych całkowicie. Efekty? Cera! Moja twarz zyskała na wyglądzie. Jest promienna, nawilżona. Nie jest szara i zmęczona. Występowanie wyprysków się unormowało (wow!). Nie odczuwam ciężkości w brzuchu, perystaltyka jelit się poprawiła.

Przepisy

Bardzo chciałabym Wam polecić moja ulubioną sałatkę - lekką i zdrową - na słodko:)
Sałata z rukolą, suszone pomidory w oleju (najlepiej z pestkami dyni lub żurawiną), ananas z puszki (lub gruszki ze słoika).
Idealnie pasuje do grillowanego łososia. Szybka i idealna na stół jeśli spodziewamy się gości.

Sałatka z kurczakiem
Brokuły, kurczak pieczony lub smażony na grillu/w piekarniku, pomidorki, czerwona cebula, papryka.
insta sałatka brokułowa Testy pokarmowe


Na śniadanie preferuję płatki bezglutenowe (kukurydziane) z mlekiem migdałowym z bananem, orzechami, suszonymi owocami, miodem, nasionami chia i wiórkami kokosowymi...
IMG 20170202 061858 302 300x300 Testy pokarmowe

Kawa z mlekiem ryżowym lub mlekiem ryżowo-kokosowym. Przyznam, że na początku mi nie smakowała, ale po kilku filiżankach przywykłam i obecnie smakuje mi bardzo bardzo:)

About the author

Aga

View all posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *